Gezonde tussendoortjes: lijst incl kcal, koolhydraten & eiwitten

Gezonde tussendoortjes: lijst incl kcal, koolhydraten & eiwitten

Gezonde tussendoortjes zijn een belangrijk hulpmiddel als je wilt afvallen en op dieet bent. Iedereen heeft immers weleens een tussentijdse hongeraanval of simpelweg behoefte aan wat lekkers. Dit is des te vaker het geval indien je een streng, calorie-beperkend dieet volgt. Als je je calorie-inname beperkt, dan werkt dit bloedsuikerschommelingen en hongerpieken namelijk in de

Lees verder
Dieetdagboek: een efficiënt eetdagboek bijhouden…

Dieetdagboek: een efficiënt eetdagboek bijhouden…

Niet de stappenteller… Niet het meetlint… En zeker niet de weegschaal… Het allerbeste hulpmiddel bij afvallen, afslanken, diëten en gewichtsverlies is het DIEETDAGBOEK! Diëters die opschrijven wat ze eten, hebben de grootste kans om blijvend gewicht te verliezen. Dit ontdekte een groepje wetenschappers in de Verenigde Staten. De reden hiervan is simpel: een dieetdagboek onthult

Lees verder
Stoppen met snoepen lukt niet: stappenplan om wél te slagen!

Stoppen met snoepen lukt niet: stappenplan om wél te slagen!

Als stoppen met snoepen maar niet lukt ondanks verwoede pogingen, dan kan dit behoorlijk frustrerend zijn. Je begint waarschijnlijk vol goede moed; na het weekend ga je beslist niet meer snoepen… Punt! En voordat je het weet is het moment aangebroken waarop je toch echt zult stoppen met snoep. De dag begint waarschijnlijk goed: je

Lees verder
Brood vervangen: 5 x lunch/ontbijt idee zonder boterhammen

Brood vervangen: 5 x lunch/ontbijt idee zonder boterhammen

Als je gezond en gevarieerd wilt eten, dan is het in beginsel verstandig om niet dagelijks zowel bij het ontbijt als bij de lunch brood te eten. Buiten het feit dat het gemiddelde broodbeleg niet als giga gezond bestempeld kan worden, verval je doorgaans ook nog eens in telkens min of meer hetzelfde brood en

Lees verder
Alcoholgebruik: voordelen & nadelen – Ben jij voor of tegen alcohol?

Alcoholgebruik: voordelen & nadelen – Ben jij voor of tegen alcohol?

Feestjes, verjaardagen, kerstmis, nieuwjaarsavond, stapavonden… Het zijn allemaal gezellige momenten die vaak samen met vrienden, familie en alcohol worden gevierd. Alcohol drinken, maakt zelfverzekerd, waardoor alcohol door verlegen en onzekere personen extra aantrekkelijker kan worden gevonden. Daarentegen zorgt een afname van je remmingen voor een toename van je verantwoordelijkheden. In dat opzicht kan alcoholgebruik op

Lees verder
5 Japanse eetgewoonten: langer + gezonder leven!

5 Japanse eetgewoonten: langer + gezonder leven!

Van alle volkeren ter wereld hebben Japanners momenteel de hoogste levensverwachting. Dit komt hoofdzakelijk door hun gevarieerde eetgewoontes. Uit onderzoek is gebleken dat hoe gevarieerder je eetgewoontes zijn, des te kleiner je kans op ziekten. (bron) Hierbij 5 van de belangrijkste Japanse eetgewoonten die voor een langer en gezonder leven kunnen zorgen… 1. Groene thee

Lees verder
Voedingsstoffen: hét krachtvoer voor afvallen!

Voedingsstoffen: hét krachtvoer voor afvallen!

Er zijn talloze redenen om te eten. Op de eerste plaats honger. Maar ook gewoonte, verveling, automatisme, emoties of je kunt het niet over je hart verkrijgen om restjes weg te gooien… De voornaamste reden om te eten, is je lichaam voorzien van voedingsstoffen: brandstof, bouwstoffen, beschermingsstoffen, ballaststoffen en processtoffen. Brandstof kan worden verkregen uit

Lees verder
Slecht dieet: hoe herken je waardeloze diëten die averechts werken?

Slecht dieet: hoe herken je waardeloze diëten die averechts werken?

Géén vet! Gezonde vetten! Complexe koolhydraten! Helemaal géén koolhydraten! Alléén fruit! Vooral géén fruit! Voldoende zuivel! Juist géén zuivel! Calorieën tellen! Vooral niet op je calorie-inname focussen! Héél veel eiwitten! Óók eiwitten beperken… Je wordt er gek van: het ene dieet zegt dit en het andere dieet zegt precies het tegenovergestelde. Daarom bespreek ik in dit

Lees verder
Overeten: 7 redenen waarom we té veel eten…

Overeten: 7 redenen waarom we té veel eten…

Ons lichaam geeft soms aan dat we honger hebben, terwijl dit eigenlijk niet het geval is. We gaan vervolgens te veel eten en krijgen méér (lege) calorieën binnen dan nodig is. Kortom: overmatig eetgedrag oftewel ‘overeten’! Hierbij de 7 belangrijkste redenen waarom we te veel eten op een rij: 1. Tijd van de dag veroorzaakt

Lees verder
Billen afvallen: zo pak je het trainen van je bilpartij goed aan!

Billen afvallen: zo pak je het trainen van je bilpartij goed aan!

Op de billen afvallen, is iets dat veel mensen willen… Een veelgestelde vraag onder vrouwen blijft dan ook: ‘Lijkt mijn kont dik in deze broek?’. We raken er maar niet over uitgesproken, want strakke billen willen we allemaal! In dit artikel wordt uitgelegd hoe ook jij mooie billen kunt krijgen en op de billen kunt

Lees verder