Ei Dieet

Naam: Ei Dieet
Dieetsoort: Dieet op basis van specifiek voedingsmiddel
Aantal calorieën per dag: +/- 500 tot 700 kcal.
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

Ei Dieet – In het kort

Het Ei Dieet (Eierdieet) is een dieet op basis van kippeneieren. Binnen 1 week zou je er maarliefst 5 kilogram mee kunnen afvallen. Dankzij de grote hoeveelheden eiwitten (proteïnen) in de eieren zou je niet te kampen krijgen met honger en zou het Ei Dieet gemakkelijk vol te houden zijn. Het Ei Dieet of Eierdieet mag niet langer dan 1 week achtereen worden gevolgd. Na deze periode dient er 1 à 2 weken “normaal” te worden gegeten. Daarna mag men opnieuw starten met 1 week Ei Dieet.

Ei Dieet  – Voedingsschema en richtlijnen

Het Ei Dieet of Eierdieet is uiterst streng en eenzijdig. Het weekschema van het  Ei Dieet ziet er als volgt uit:

Eierdieet ‒ Dag 1 (maandag):

  • Ontbijt: 3 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: 3 eieren en 1 tomaat
  • Diner: 3 eieren, gemengde salade en 1 knäckebröd

Eierdieet ‒ Dag 2 (dinsdag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: 1 of 2 eieren en 2 tomaten
  • Diner: 1 biefstuk met gemengde salade

Eierdieet ‒ Dag 3 (woensdag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: 1 of 2 eieren, 2 tomaten, spinazie
  • Diner: 2 lamsboutjes of 1 biefstuk

Eierdieet ‒ Dag 4 (donderdag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: gemengde salade en 1 grapefruit
  • Diner: 1, 2 of 3 eieren, 1 schaaltje magere kwark, spinazie en 1 knäckebröd

Eierdieet ‒ Dag 5 (vrijdag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: 1 of 2 eieren en spinazie
  • Diner: vis naar keuze, gemengde salade en 1 knäckebröd

Eierdieet ‒ Dag 6 (zaterdag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: fruitsalade naar keuze (zonder toegevoegde suikers)
  • Diner: 1 biefstuk met gemengde salade

Eierdieet ‒ Dag 3 (zondag):

  • Ontbijt: 2 eieren en 1 grapefruit
  • Lunch: gegrilde koude kip, gemengde salade, gekookte kool en 1 grapefruit
  • Diner: 1 kom zoutarme groentesoep, 1 kipfilet, gemengde salade, gekookte kool en 1 grapefruit.

Drinken: het Ei Dieet of Eierdieet mag onbeperkt worden aangevuld met water en koffie en/of thee zonder toevoegingen. Alle overige drankjes zijn niet toegestaan.

Ei Dieet  – Belangrijkste voedingsmiddelen

Het Ei Dieet heeft een aantal hele specifieke voedingsmiddelen geselecteerd die je mag gebruiken. Naast de geselecteerde producten mag er niets worden gegeten. De belangrijkste levensmiddelen die thuishoren in het Ei Dieet zijn:

  • Eieren
  • Gemengde salade
  • Spinazie
  • Gekookte kool
  • Biefstuk

Ei Dieet  – Tot slot

Het Ei Dieet of Eierdieet bevat bijna geen vetten en koolhydraten. Dit kan tot tekorten leiden. Ongespecificeerde hoeveelheden mogen naar eigen inzicht worden ingevuld. Eieren mogen naar eigen smaak worden bereid, maar zonder boter. Het Eierdieet dient absoluut niet te worden gevolgd in geval van een verhoogd bloedcholesterol.

Andere proteïne/eiwitrijke diëten

Atkins dieet
Total Wellbeing dieet
Turbo Low Carb Dieet
Weet Hoe Je Eet dieet

12 reacties op “Ei Dieet

  1. Fitboy ·

    Is het ook mogelijk low calorie meal te doen in plaats van de diner gebeuren?

    Reageer
  2. silvana ·

    Hoi , ik heb even een vraag ! Ik zou graag dit dieet willen volgen alleen dus ik geen tomaten en spinazie , is der iets wat ik daar voor mag vervangen ? Groetjes Silvana

    Reageer
  3. Maja ·

    Gisteren met dit EI dieet begonnen – ik hou mij er strikt aan – en vandaag moest ik mezelf al dwingen om te eten want ik heb helemaal geen trek. Morgen dus de 3e dag en dan ben ik al bijna op de helft dus dit EI dieet is voor mij heel goed te doen!

    Reageer
  4. Rieanda ·

    Hoi hoi

    Het lijkt mij een goed en simpel dieet! Maar werkt het echt? Dat is mijn vraag! Zo ja dan ga ik er ook mee starten.. Gr rieanda

    Reageer
    • Marco ·

      Dit Ei-dieet werkt echt. Niet langer dan 1 week proberen. Hou ook tijd tussen de maaltijden in de gaten 2,5 tot 3 uur. Zo blijft de stofwisseling zijn werk goed doen. Minimaal 5 kilo lichter. Veel water drinken.

  5. Moons ·

    Het werkt echt, motivatie is het belangrijkste ding! Volhouden en volg strikt het dieet, van 59 kilo naar 53,7 dus ruim 5 kilo kwijt. De 2e week alleen in de ochtend 1 boterham erbij gevoegd en ’s avonds 1 aardappel en kipfilet! Dan hou je je op peil.

    Reageer
    • Coba van der Laan ·

      In de tussentijd mag je dan ook geen fruit eten ?? bv in de middag… Ga morgen beginnen met het eierdieet.

  6. selin ·

    ik heb geen honger ik ben begonenen en ik heb niet eens honger

    Reageer
  7. selin ·

    ik wil het proberen

    Reageer
  8. margje ·

    Heb ook dit dieet gedaan en ben inderdaad 5 kg afgevallen.
    Doe dit dieet 1x in de 3 maanden werkt echt (bij mij)
    Ik heb helemaal geen honger gevoel gehad.
    Als je een paar kg kwijt wilt is dit een goed idee.

    Reageer
    • hanane ·

      en hoe ging het dan na die week. ging je dan weer normaal eten en kom je dan niet weer in die week 5 kg weer aan.

  9. serena ·

    nou ik heb dit dus ook gedaan ik heb 1 week honger geleden en minder dan 1 kilo afgevallen echt belachelijk.

    Reageer

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.