Squats uitleg uitvoering + oefeningen schema

Squats uitleg uitvoering + oefeningen schema

Een squat oefening is een kniebuiging, optioneel met een gewicht op je schouders of in je handen om de oefening extra zwaar te maken. De beweging is vergelijkbaar met gaan zitten en direct weer omhoog komen. De oefening is eenvoudig en zeer geschikt voor beginnende sporters, maar moet wel op de juiste manier uitgevoerd worden.

Lees verder
spiermassa opbouwe spieren trainen

Spiermassa opbouwen: De beste 8 tips om spieren te trainen

Het opbouwen van spiermassa vergt veel motivatie en discipline. Het trainen van spieren gaat bovendien niet alleen om het regelmatig bezoeken van de sportschool, maar bovendien ook om de juiste balans tussen allerlei aspecten. Hieronder vind je 8 tips en vereisten om spieren te trainen en effectief spiermassa op te bouwen… 1. Combineer spieren trainen

Lees verder
Krachttraining nóg belangrijker dan voorheen gedacht

Krachttraining nóg belangrijker dan voorheen gedacht

Op Gezondr is al wel vaker geschreven over het belang van krachttraining als je wilt afvallen. Maar uit nieuw onderzoek is gebleken dat het belang van het trainen met zware gewichten en aanzienlijke weerstanden nóg groter is dan voorheen werd aangenomen… Onderzoek naar krachttraining De onderzoekers van de Universiteit van Boston hebben aangetoond dat krachttraining

Lees verder
Hoelang trainen voor sixpack & spieren: 7 tips voor ’n wasbordje!

Hoelang trainen voor sixpack & spieren: 7 tips voor ’n wasbordje!

Zodra je cardiofitness gemakkelijk volhoudt, kun je langzaamaan krachttraining toevoegen aan je trainingssessies. Begin met armspieroefeningen en beenspieroefeningen. Van nature zijn je armspieren en beenspieren namelijk het meest gewend aan gewicht en weerstand. Bovendien bevatten je benen de meeste spiervezels. Daarom kun je als beginneling zijnde het beste je armen en benen gebruiken om ervaring op te doen.

Lees verder
krachttraining en afvallen

Krachttraining & afvallen: afslanken dankzij krachtsport…

Krachttraining is minstens zo belangrijk als cardiotraining als je wilt afvallen. Dankzij krachttraining zul je namelijk een strakker, slanker en atletischer figuur ontwikkelen. Bovendien bestaan spieren –in tegenstelling tot vet– uit actief weefsel. Dat betekent dat iedere gram spieren continu calorieën verbruikt. Dus hoe meer spieren je hebt, des te gemakkelijk je afvalt.

Lees verder
insanity fitness gevaarlijk

Insanity fitness: extreem uitdagend & levensgevaarlijk

Het duurde even, maar na Tae Bo, Bodypump, Kickfun en Zumba is er een nieuwe fitnesshype en sportrage de kop op gedoken, namelijk ‘Insanity’. Insanity is precies wat de naam doet vermoeden: totaal krankzinnig. Het betreft een fitness work-out, verkrijgbaar op DVD, die je zowel thuis kunt uitvoeren als in de sportschool kunt beoefenen. Bedenker

Lees verder
Thuisfitness versus sportschool – 8 voordelen & nadelen

Thuisfitness versus sportschool – 8 voordelen & nadelen

Hoewel fitnesscentra absoluut kunnen bijdragen aan een vitaler lichaam, zijn de sportschool en vitaliteit niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. Alles wat je in de sportschool kunt bewerkstelligen, kun je namelijk ook thuis doen. In dit artikel bespreken we de voor- en nadelen van thuisfitness t.o.v. fitnesscentra

Lees verder
Armspieroefeningen: 10 oefeningen om je armspieren te trainen!

Armspieroefeningen: 10 oefeningen om je armspieren te trainen!

De meeste mensen die aan fitness doen, trainen hun armspieren het vaakst en het intensiefst. De armen worden onderverdeeld in de bovenarmen (boven de elleboog) en onderarmen (onder de elleboog). De belangrijkste armspieren die je kunt trainen zijn de: Biceps (spierballen) Triceps (achterkant armen) Deltoids (opperarmspieren / schouderspieren) Hulpmiddelen bij armspieroefeningen Voor het trainen van

Lees verder
Beste beenspieroefeningen: 8 oefeningen voor slanke benen

Beste beenspieroefeningen: 8 oefeningen voor slanke benen

In fitnesscentra staan talloze fitnessapparaten die gericht zijn op bepaalde spieren. Als je slanke benen wilt , dan dien je met name je bilspieren, bovenbeenspieren, dijbeenspieren en kuitspieren te trainen. In dit artikel bespreken we de 8 beste beenspieroefeningen (sqauts, curls, extensions, raises e.a.) voor slanke benen

Lees verder