Fat Burning Bible

Naam: Fat Burning Bible (Vetverbrandingsbijbel)
Dieetsoort: Lifestyle Dieet
Aantal calorieën per dag: +/- 1600 kilocalorieën
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

Fat Burning Bible – In het kort

The Fat Burning Bible’ (De Vetverbrandingsbijbel) is een boek van Mackie Shilstone. Ze legt in haar boek alles uit over vetverbranding. Hierbij maakt ze gebruik van een relatief technische insteek. Het boek wordt ‘bijbel’ genoemd omdat het een heuse openbaring zou zijn voor iedere diëter. Twijfels over de beste manier van diëten en bewegen zouden namelijk als sneeuw voor de zon verdwijnen. Mackie Shilstone is gespecialiseerd in voeding, fitness en medicijnen en heeft inmiddels meer dan 3000 topatleten geholpen om hun prestatievermogen te vergroten. Inmiddels heeft ze ook talloze “gewone” mensen geholpen met het bereiken van hun streefgewicht.

Fat Burning Bible – Voedingsschema en richtlijnen

In het eerste deel van de Fat Burning Bible beschrijft Shilstone verschillende sleutelconcepten. De belangrijkste  voorbeelden hiervan zijn:

  • De gezondheidsrisico’s van overgewicht.
  • De rol van je stofwisseling bij vetverbranding en gewichtsverlies.
  • De hormonale verschillen tussen mannen en vrouwen.
  • De hormonale veranderingen tijdens de menopauze en andropauze.

In het tweede deel van de bijbel staan zelftests en vragenlijsten die je kunnen helpen om je huidige algehele gezondheid en stressbestendigheid in kaart te brengen. In het derde deel worden de voordelen van lichaamsbeweging uiteengezet en krijg je als lezer een “Vetverbrandend Metabolisch Fitnessplan” aangereikt. De richtlijnen van de Fat Burning Bible betreffende fitness en lichaamsbeweging zien er als volgt uit:

  • 150 tot 300 minuten trainen per week.
  • Vrouwen zouden meer lichaamsvet verbranden door te trainen met lage tot middelmatige intensiteit.
  • Mannen zouden meer lichaamsvet verbranden door te trainen met hoge intensiteit.

Fat Burning Bible – Belangrijkste voedingsmiddelen

Het Vetverbrandingsdieet is een belangrijk facet van de Fat Burning Bible (FBB). De Fat Burning Bible bevat koolhydraatarme (Low GI) recepten die zijn samengesteld door een voedingsdeskundige en een chef-kok. Het dieet van de Fat Burning Bible hanteert de volgende basisprincipes:

  • Fruit
  • Groenten
  • Eieren
  • Zalm, tonijn & garnalen
  • Rundvlees
  • Soja producten
  • Whey eiwit
  • Cottage cheese / hüttenkäse
  • Magere kwark & yoghurt
  • Havermout
  • Basmati rijst
  • Brood van hele granen
  • Volkoren pasta
  • Noten
  • Peulvruchten
  • Donkere chocolade
  • Eiwitrepen

Fat Burning Bible – Tot slot

Als je de Fat Burning Bible op de voet volgt, zou je 6 tot 7 kilo in een maand kunnen afvallen. Om dit gewichtsverlies te bereiken, raadt Mackie Shilstone verscheidene voedingssupplementen aan, waaronder:

  • Calcium
  • Magnesium
  • Chromium picolinaat
  • Co-enzym Q10
  • Acetyl L-carnitine
  • Groene thee-extract

De richtlijnen van de Fat Burning Bible betreffende fitness en lichaamsbeweging zien er als volgt uit:

150 tot 300 minuten trainen per week

Vrouwen zouden meer lichaamsvet verbranden door te trainen met lage tot middelmatige intensiteit

Mannen zouden meer lichaamsvet verbranden door te trainen met hoge intensiteit

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.