Waistline Dieet

Naam: Waistline Dieet
Dieetsoort: Lifestyle dieet / Afslankprogramma
Aantal calorieën per dag: +/- 1800 à 1900 kcal.
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

Waistline Dieet ‒ In het kort

Het Waistline Dieet (Waistline Diet) is een koolhydraatarm dieetprogramma. Waistline is geen klassiek koolhydraatarm / eiwitrijk dieet, maar veeleer een allround afslankmethode. Het dieet wordt namelijk vergezeld door professionele begeleiding, cursussen en lichamelijke beweging. Hoewel het Waistline dieet of ‘Waistline Diet’ koolhydraatarm is, is het niet vergelijkbaar met de vele eiwitrijke diëten die de markt overspoelen. Het Waistline afslankprogramma meet een complete levensstijl aan. Je dient weinig vet te eten, weinig koolhydraten te eten, bovengemiddeld eiwitten te eten, je totale calorie-inname binnen de perken te houden en voldoende te bewegen. Kortom: alles wordt besproken en behandeld, zonder extremen. Niets wordt expliciet verboden en niks wordt als wondermiddel beschouwd.

Waistline Dieet ‒ Voedingsschema en richtlijnen

Het Waistline Dieet is een programma van 6 weken. Je dient 4 weken af te vallen en 2 weken je gewicht onder controle te houden. De Waistline methode mag zo vaak worden herhaald als je zelf wilt. Waistline cursisten krijgen allerlei informatie over voeding en beweging. Daarnaast staat elke cursist in contact met een persoonlijke Waistline coach. De Waistline richtlijnen zien er als volgt uit:

  • Maak gebruik van normale voedingsmiddelen.
  • Eet tussendoortjes, dit houdt je bloedsuikerspiegel op peil.
  • Beweeg voldoende, maar niet overmatig.
  • Gebruik geen afslankpillen of afslankpoeders.

Waistline Dieet ‒ Belangrijkste voedingsmiddelen

Het Waistline Dieet is rijk aan allerlei verschillende voedingsmiddelen. Met name eiwitrijke en voedingsstofrijke producten zijn volop aanwezig in het Waistline Dieet. Hierbij valt te denken aan:

  • Vis
  • Kip
  • Kalkoen
  • Rundvlees
  • Eieren
  • Noten
  • Magere kaassoorten
  • Groenten
  • Hele granen
  • Aardappels
  • Fruit

Waistline Dieet ‒ Tot slot

Voorheen konden Waistline cursisten terecht op Waistline.nl. Momenteel wordt dit domein beheerd door Lifestyle Balanced Solutions. Naar alle waarschijnlijkheid heeft het Waistline Dieet onder deze naam een doorstart gemaakt.

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.