Er kunnen twee dingen gebeuren als je begint met het opzetten van een kantoor. Of je onderschat wat je nodig hebt om je kantoor op te zetten, of je overschat wat je nodig hebt. In beide gevallen heb je het snel moeilijk. Er zijn veel accessoires die je aan je bureau kunt toevoegen, maar sommige zijn onmisbaar. Van laptopstandaards tot decoratieve muismatten, je zult nooit een tekort hebben aan manieren om je ruimte op kantoor te verfraaien en te optimaliseren. Gebruik deze checklist om een gestroomlijnd overzicht te krijgen van wat je nodig hebt in je kantoor en waar je rekening mee moet houden.
1. Bureaustoel
Je zult veel tijd doorbrengen op je bureaustoel, dus het is belangrijk dat je een comfortabele en ondersteunende stoel hebt.
2. Bureau
Een bureau met voldoende oppervlak voor je laptop, notitieblok en schrijfgerei en opbergruimte kan je helpen om georganiseerd en productief te blijven. Zorg voor een bureau dat groot genoeg is en overweeg ergonomische opties zoals een zit/sta bureau.
3. Monitoren
Als onderdeel van je bureau zou je een monitorstandaard moeten toevoegen voor een tweede scherm. Tijdens de lockdown zijn veel mensen eraan gewend geraakt om twee schermen op hun bureau thuis te hebben, dus dit opnemen in werkplekken kan de productiviteit bevorderen. Het hebben van twee monitoren kan ook handig zijn voor zaken als videogesprekken, zodat mensen zowel op het videoscherm kunnen zitten als de benodigde documenten kunnen ophalen.
4. Computer
Afhankelijk van je behoeften heb je een desktop- of laptopcomputer nodig. Bij het uitvoeren van zware taken heb je een workstation nodig. Mocht je op zoek zijn naar een nieuwe computer kijk dan bij ikbenstil computers.
5. Internet
Het spreekt voor zich dat een snelle en betrouwbare internetverbinding essentieel is. Als je internetverbinding traag of onbetrouwbaar is, kan dat frustrerend zijn en je productiviteit beïnvloeden. Vaak kan een Wi-Fi booster helpen als je thuiskantoor ver van je router af ligt.
6. Een bureau-organizer
Pennen, potloden, plakbriefjes en paperclips – het is makkelijk om een rommeltje te maken op je bureau als er zoveel kantoorbenodigdheden zijn. Bureau-organizers zijn een geweldig accessoire om mensen te helpen hun spullen bij te houden en rommel op hun werkplek te verwijderen.
7. Bureaulampen
Wist je dat verlichting een positieve invloed heeft op je productiviteit? Natuurlijk licht is het beste, maar als dat niet mogelijk is, overweeg dan een bureaulamp of plafondlamp die voldoende licht geeft zonder te fel te zijn. Een kleine bureaulamp kan helpen om je werkplek op te fleuren en je gefocust te houden terwijl je de dag doorneemt. Er zijn veel opties om uit te kiezen en traditionele lampen werken prima, maar een verstelbare bureaulamp is de meest flexibele optie.
8. Planten
Onderzoek heeft aangetoond dat planten op je werkplek de luchtkwaliteit kunnen verbeteren, stress kunnen verminderen en de productiviteit kunnen verhogen. Kies planten die weinig onderhoud nodig hebben en goed gedijen in een binnenomgeving.
9. Wandkalender of planner
Om deadlines, vergaderingen en andere belangrijke gebeurtenissen bij te houden, kun je een kalender of planner gebruiken als je de ruimte aan de muur hebt. Het belangrijkste is om uit te zoeken welke items voor jou belangrijk zijn om je thuiskantoor aan te passen aan je individuele behoeften en budget.