Bikini Dieet

Naam: Bikini Dieet
Dieetsoort: Vetarm dieet
Aantal calorieën per dag: +/- 1350 – 1450 kilocalorieën
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

Bikini Dieet – In het kort

Het Bikini Dieet (ook wel Bikinidieet) werd bedacht door Sven-David Müller in 2009. Hij schreef er een boek over, dat inmiddels over de hele wereld wordt verkocht. Het Bikini Dieet heeft één doelstelling, namelijk binnen 3 weken een droomfiguur bewerkstelligen. Met als doel, jawel: in je bikini passen. Als de zomervakantie eraan zit te komen, wil iedere vrouw snel even een heleboel kilo’s kwijt. Het Bikini Dieet zou daarvoor kunnen zorgen. Het Bikini Dieet bestaat uit:

  • Recepten die de vetverbranding bevorderen (voor ontbijt, lunch & diner)
  • Gebruik van fatburners (geen afslankpillen, maar voedingsmiddelen)
  • De “Bikini Workout” (bliksemprogramma)
  • Een anti-cellulite verzorgingsprogramma
  • Tips voor lichaamsverzorging

Bikini Dieet – Voedingsschema en richtlijnen

Het Bikinidieet hanteert geen vast voedingsschema. Het Bikini Dieet boek van Sven-David Müller bevat echter wel tal van recepten die een “Beach body” ten goede zouden komen. Verder gelden de volgende richtlijnen:

  • Eet vooral niet veel voordat je naar het strand gaat, dan blijft je buik plat.
  • Zorg dat je huid een bruine tint krijgt, dan vallen je contouren en eventuele cellulite minder op.
  • Beperk je zoutinname; door zout houd je vocht vast, en dat wil je niet.

Bikini Dieet  – Belangrijkste voedingsmiddelen

Het Bikinidieet verwacht dat je je calorie-intake sterk beperkt. Daarnaast mag je wel eiwitten en beperkt koolhydraten nuttigen, maar heel weinig vetten. Enkele voorbeelden van belangrijke voedingsmiddelen in het Bikini Dieet zijn:

  • Magere zuivel (magere kaas, karnemelk, magere yoghurt e.a.)
  • Eieren
  • Fruit (aardbeien, appel, sinaasappel, bessen e.a.)
  • Rauwe groenten (tomaat, komkommer, sla e.a.)
  • Koffie & thee (zonder toevoegingen)
  • Tomatensap
  • Mager vlees
  • Drinkbouillon
  • Muesli van hele granen
  • Zilvervliesrijst
  • Volkorenbrood & roggebrood

Bikini Dieet – Tot slot

De overtollige kilo’s zouden dankzij de combinatie van eten, bewegen en verzorgen binnen no-time verdwijnen, evenals je sinaasappelhuid. Kortom: met het Bikinidieet zou je binnen 3 weken een superstrakke “beach body” kunnen creëren, inclusief platte buik, slanke benen en mooie borsten.

Andere vetarme diëten

No Nonsense Dieet
Ornish Dieet
Scarsdale Dieet
Vetvrij dieet
Ziekenhuisdieet
Zone Dieet

3 reacties op “Bikini Dieet

  1. marjan ·

    Hoi, Hoe weet ik welk dieet het best bij mij past? Gr. Marjan

    Reageer
    • Paul ·

      Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet je min of meer je leven indexeren… Welk doel wil je bereiken met een dieet? Wat mag je –bijvoorbeeld om medische redenen– niet eten? Wat is je uitgangssituatie (qua lichaamsgewicht, lichaamsvetpercentage, algehele gezondheidssituatie)? Welke diëten heb je tot nog toe uitgeprobeerd? Welke aspecten van deze diëten bevielen goed en om welke reden? Welke aspecten van deze diëten bevielen slecht en om welke reden? Welk voedsel verdraag je goed en welk voedsel slecht?

  2. Sandra ·

    Ik vraag mij sterk af of dit wel werkt, want standaard minder calorieën innemen en meer bewegen zal ook wel veel helpen. Heeft iemand (positieve) ervaringen met dit dieet???

    Reageer

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.