No Nonsense Dieet

Naam: No Nonsense Dieet
Dieetsoort: Vetarm dieet / suikervrij dieet
Aantal calorieën per dag: +/- 1500 tot 1700 kilocalorieën
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

No Nonsense Dieet – In het kort


Het No Nonsense Dieet gaat ervan uit dat de stofwisseling van veel mensen lui is geworden. Het dieet is dan ook bedoeld om je
stofwisseling te stimuleren en je vetverbranding te optimaliseren. Het No Nonsense Dieet is een dieetplan voor 35 dagen en wordt van begin tot eind voorgekauwd. Je dient je exact aan alle regels en richtlijnen te houden en bovendien elke 2 uur te eten. No Nonsense oftewel geen geklets dus.

No Nonsense Dieet  – Voedingsschema en richtlijnen

Het No Nonsense Dieet is vetarm en suikervrij. Het dagelijkse menu bestaat voor 25 procent uit eiwitten, voor 20 procent uit vetten en voor 55 procent uit gecompliceerde koolhydraten. Hierbij een voorbeeld van een dagschema van het No Nonsense Dieet:

  • Direct na het opstaan: 2 sneeën volkoren brood met appelstroop, 2 gekookte eieren zonder dooier + 200 gram karnemelk
  • 2 uur later: 200 gram halfvolle yoghurt + 1 appel
  • 2 uur later: 1 snee volkoren brood met 15 gram 20+ kaas + 1 stuk fruit
  • 2 uur later: 2 sneeën volkoren brood met 30 gram 20+ kaas en 1 rijstwafel met mager beleg
  • 2 uur later: 1 knäckebröd met 10 gram suikervrije jam, 200 gram halfvolle yoghurt + 1 stuk fruit
  • 2 uur later: 100 gram mager kippenvlees of rundvlees, 150 gram gekookte  aardappels en 200 gram groente naar keuze
  • 2 uur later: 200 gram halfvolle yoghurt, 1 stuk fruit + 1 rijstwafel met mager beleg

Met het No Nonsense Dieet eet je 7 à 8 keer op een dag, afhankelijk van hoe laat je opstaat en hoe laat je naar bed gaat. Je eet tot 2 uur voor het slapengaan. Let op: maaltijden dienen te worden afgewogen nadat ze bereid zijn.

No Nonsense Dieet  – Belangrijkste voedingsmiddelen

Het No Nonsense Dieet is een samenstelling van 5 weekmenu’s (35 dagen). Je dient je dus exact aan de No Nonsense boodschappenlijstjes en recepten te houden. Voedingsmiddelen die vaak terugkeren binnen het No Nonsense Dieet zijn:

  • Gekookte eieren (zonder dooier)
  • Volkoren brood
  • Groenten
  • Fruit
  • Yoghurt
  • Karnemelk
  • Magere kaas
  • Mager vlees
  • Appelstroop

No Nonsense Dieet  – Tot slot

Het No Nonsense Dieet vergelijkt de stofwisseling met een kachel. Geef je de stofwisseling geregeld iets om te verbranden, dan blijft deze actief en warm. Als je stofwisseling stilvalt, dien je deze echter opnieuw op te stoken. De stofwisseling zou dankzij het No Nonsense Dieet tot wel 30 procent actiever kunnen worden.

Andere vetarme diëten

Bikini Dieet
Ornish Dieet
Scarsdale Dieet
Vetvrij dieet
Ziekenhuisdieet

4 reacties op “No Nonsense Dieet

  1. francis ·

    ik wilde wat meer informatie over dit dieet waarom je geen eigeel mag eten en waarom geen magere yoghurt hoe zit het met jus als vervanger

    Reageer
    • Paul ·

      Zulke gedetailleerde verklaringen over beweegredenen worden niet gegeven. Mogelijkerwijs heeft het iets te maken met de waarborging van de verdeling tussen vetten, eiwitten en koolhydraten…

  2. francis ·

    en hoe werkt het als je tussen door ergens op visite ben en het word onmogelijk om je er aan te houden?

    Reageer
    • Paul ·

      Dan werkt het niet…

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.