Dr. Phil Dieet

Dieetsoort: Lifestyle dieet / Psychologisch dieet
Aantal calorieën per dag: N.v.t.
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

Dr. Phil Dieet- In het kort

Dr. Phil, de tv-persoonlijkheid die bekend werd als vriend en psycholoog van  tv-persoonlijkheid Oprah Winfrey, volgt en propageert sinds enkele jaren zijn eigen dieet, genaamd het Dr. Phil Dieet. De Amerikaanse televisiepresentator Dr. Phil is tevens bekend van zijn eigen talkshow en van zijn boek ‘Voel je goed in je lijf’. Hij heeft als motto: ‘De sleutel tot succesvol afvallen is grondig aanpakken en simpelweg aandurven’. Afvallen is volgens Dr. Phil dan ook helemaal niet moeilijk. Je moet er simpelweg voor gaan. Het Dr. Phil Dieet is niet een klassiek dieet, maar eerder een verandering van je eetpatroon, beweegpatroon en leefstijl. Het is een totaalplan om gewichtsproblemen aan te pakken. Het resultaat is ½ tot 1 kilogram gewichtsverlies per week.

Dr. Phil Dieet – Voedingsschema en richtlijnen

Volgens Dr. Phil zijn er zeven sleutels tot succesvol afvallen. In zijn boek ‘Voel je goed in je lijf’ beschrijft hij deze 7 sleutels als volgt:

  1. Right Thinking: Je negatieve gedachten op waarheid leren beoordelen.
  2. Healing Feelings: Uit de weg ruimen van emotionele problemen (als je daardoor eet).
  3. A No-Fail Environment: Een omgeving creëren waarin je niet verleid wordt tot eten.
  4. Mastery Over Food and Impulse Eating: Controle krijgen over eetbuien en “het waarom van eten”.
  5. High-Response Cost, High-Yield Nutrition: Het kiezen van de juiste gezonde voeding en voedingsstoffen.
  6. Intentional Exercise: Het integreren van bewegen in je dagelijks leven.
  7. Your Circle of Support: Jezelf omringen met mensen die ook willen afvallen en je steunen.

Dr. Phil Dieet – Belangrijkste voedingsmiddelen


Het Dr. Phil Dieet kent geen belangrijkste voedingsmiddelen.
Het Dr. Phil Dieet leert je om je gewichtsproblemen bij de wortel aan te pakken. Je verandert je leven en lichamelijke gezondheid door je hele denkwijze om te gooien. De juiste keuze van voedingsmiddelen is hier slechts een onderdeel van. Enkele voorbeelden van voedingsmiddelen die door Dr. Phil worden aangeraden zijn:

  • Groene thee
  • Fruit
  • Groenten
  • Hele granen

Dr. Phil Dieet- Tot slot

Dr. Phil gaat ervan uit dat streng diëten of lijnen gewichtsverlies op korte termijn teweegbrengt, maar op lange termijn niet werkt. Gewichtscontrole kan enkel worden bewerkstelligd d.m.v. constructieve veranderingen in je eet-, denk- en leefpatroon. Verder raadt Dr. Phil verscheidene dingen aan op het gebied van eten en bewegen. Belangrijke voorbeelden hiervan zijn:

  • Verklein je porties, maar wees hierin vooral niet te streng voor jezelf.
  • Doe drie keer per week twintig minuten aan lichamelijke inspanning.
  • Sla geen maaltijden over.
  • Slaap voldoende.
  • Eet geen fastfood, junkfood en andere lege calorieën.
  • Kies voor vezelrijke voeding.
  • Beperk je zout- en vetinname.
  • Drink groene thee

Andere lifestyle diëten

Best Life Dieet
Dreamline Dieet
Libelle Dieet
Mediterraan dieet
No Diet Dieet
Oerdieet
Ornish Dieet
Rauwe Dieet
Shangri La Dieet
Sonoma Dieet
Total Wellbeing dieet
Wasbord Dieet
Wat Je Eet Ben Je Zelf dieet
Weg Met De Weegschaal dieet

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.