No Diet Dieet

Naam: No Diet Dieet
Dieetsoort: Lifestyle dieet / Psychologisch dieet
Aantal calorieën per dag: N.v.t.
Caloriewaarde:

  • N.v.t. (geen sprake van caloriebeperking)
  • Calorisch stabiel (2000 – 2500 kcal. per dag)
  • Caloriebeperkend (1500 – 2000 kcal. per dag)
  • Caloriearm (1000 – 1500 kcal. per dag)
  • Crashdieet (<1000 kcal. per dag)

No Diet Dieet- In het kort

Het No Diet Dieet wordt beschreven in een boek van prof. Ben Fletcher, Dr. Danny Penman en Dr. Karen Pine. Het No Diet Dieet is bedoeld voor mensen die genoeg hebben van diëten. De drie bedenkers c.q. auteurs hebben hun boek de titel ‘No Diet Dieet’ meegegeven, maar ‘No Diet’ zou juist geen dieet zijn. Het No Diet Dieet richt zich namelijk op de psychologische oorzaken van gewichtstoename en niet op beperking van calorie-inname. Sterker nog: het boek insinueert dat “wanneer je breekt met de gewoonten die je dik maakten”, je kunt afvallen zonder je druk te maken over eten. Dit niet-dieet beweert namelijk dat de meeste mensen met overgewicht meer ingesleten gewoontes hebben dan magere mensen. Het No Diet Dieet belooft o.a.:

  • 1 kilogram afvallen per week.
  • Afvallen op een natuurlijke manier.
  • Afvallen totdat je je ideale gewicht hebt bereikt.
  • Permanent (blijvend) gewichtsverlies, dus geen jojo-effect.
  • Een betere gezondheid.

No Diet Dieet- Voedingsschema en richtlijnen

Het No Diet Dieet kent geen verboden en verplichtingen. Met het No Diet Dieet leer je enkel vastgeroeste gewoonten af. Hierdoor zouden je eetgewoonten vanzelf mee veranderen. De nadruk wordt gelegd op:

  • Vastgeroeste gewoonten doorbreken.
  • Leren flexibel te zijn en flexibel gedrag te vertonen.
  • NIET op een caloriebeperkend dieet gaan.

No Diet Dieet – Belangrijkste voedingsmiddelen


Het No Diet Dieet kent geen belangrijkste voedingsmiddelen.
Het No Diet Dieet leert je enkel patronen te doorbreken. Dit kan o.a. door:

  • Een andere radiozender opzetten dan normaal.
  • Zingen tijdens het badderen.
  • De inrichting van je huis wijzigen.
  • Een nieuwe haarstijl uitproberen.
  • Je dagelijkse krant op een andere plek kopen.

No Diet Dieet- Tot slot

Het No Diet Dieet beslaat 5 fases. Elke fase leert je om een bepaalde ingeburgerde gewoonte uit te bannen of te veranderen. Door te breken met vastgeroeste gewoonten, aanwensels, hebbelijkheden en tradities, zouden je eetgewoontes vanzelf mee veranderen. Kortom: “Verander je vastgeroeste patronen en gewoontes, en je kunt afvallen zonder je druk te hoeven maken over eten.”

Andere lifestyle diëten

Best Life Dieet
Dr. Phil Dieet
Dreamline Dieet
Libelle Dieet
Mediterraan dieet
Oerdieet
Ornish Dieet
Rauwe Dieet
Shangri La Dieet
Sonoma Dieet
Total Wellbeing dieet
Wasbord Dieet
Wat Je Eet Ben Je Zelf dieet
Weg Met De Weegschaal dieet

Plaats een reactie


Je reactie wordt voor publicatie gekeurd door de redactie en dient te voldoen aan de regels voor reacties.